ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ
Προστασία τῶν Χριστιανῶν ἀκαταίσχυντε, μεσιτεία πρὸς τὸν Ποιητὴν ἀμετάθετε. Μὴ παρίδῃς ἁμαρτωλῶν δεήσεων φωνάς, ἀλλὰ πρόφθασον, ὡς ἀγαθή, εἰς τὴν βοήθειαν ἡμῶν, τῶν πιστῶς κραυγαζόντων σοι· Τάχυνον εἰς πρεσβείαν, καὶ σπεῦσον εἰς ἱκεσίαν, ἡ προστατεύουσα ἀεί, Θεοτόκε, τῶν τιμώντων σε.

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στην επιστολή του Ι.Σ.Κ.Ε. προς τον Πρωθυπουργό για το μάθημα των Θρησκευτικών

Η επιστολή προς τον Πρωθυπουργό

Αθήνα 22.02.2013

Προς
Τον Εξοχώτατο Πρόεδρο της Ελληνικής Κυβερνήσεως
κ.κ. Αντώνιο Σαμαρά.

Εξοχώτατε Κύριε Πρόεδρε.

Ο ΙΕΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΛΗΡΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ο οποίος εκπροσωπεί και εκφράζει τις απόψεις των Κληρικών της Ελλαδικής Εκκλησίας απευθύνεται προς Εσάς προκειμένου να ζητήσει την επέμβαση Σας σε ένα ζήτημα θεμελιώδους σημασίας για τον πνευματικό προσανατολισμό της μαθητιώσας νεολαίας και επομένως για το μέλλον του λαού μας.

Πρόκειται για το (ήδη εφαρμοζόμενο πιλοτικά) προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών (στο εξής Π.Σ.) από την Γ! τάξη του Δημοτικού μέχρι και την Γ! τάξη του Γυμνασίου, το οποίο έχει προκαλέσει αναστάτωση στο χώρο της ποιμενούσης Εκκλησίας και των Θεολόγων. 

Επί του προκειμένου Π.Σ. έχουμε να διατυπώσουμε τις εξής παρατηρήσεις: 

  1. Η όλη φιλοσοφία και κατεύθυνση μεταβάλλει το μάθημα των Θρησκευτικών σε θρησκειολογική γνωσιολογία προβάλλει μόνο την κοινωνική και ανθρώπινη όψη των θρησκειών. Έτσι παρουσιάζει την Ορθόδοξη πίστη σαν μία ανθρώπινη θρησκευτική επινόηση όμοια με τις διάφορες θρησκείες και όχι ως την αποκάλυψη του Τριαδικού Θεού στον κόσμο διά του Ιησού Χριστού. 
  2. Είναι απαράδεκτο το ότι, ενώ το προτεινόμενο Π.Σ. φέρνει ριζική ανατροπή στο μέχρι τώρα χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, καταρτίστηκε χωρίς να προηγηθεί διάλογος με την Εκκλησία, τις Θεολογικές Σχολές και την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων. 
  3. Με το προτεινόμενο Π.Σ. δεν καλύπτεται η επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών, όπως αυτή εξειδικεύεται στο άρθρο 1 του Ελληνικού εκπαιδευτικού νόμου 1566/1985, ο οποίος θέτει ως ειδικότερο σκοπό οι μαθητές: «να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής παράδοσης » ( Φ.Ε.Κ Α!167/1985). 
  4. Είναι εξοργιστικό να λέγεται ότι το Π.Σ. επιδιώκει «να χειραφετήσει το μαθητή από ό,τι ονομάζεται ΄΄ πρόσδεση στο παρελθόν΄΄» (Π.Σ. σελ 21) και « να οικοδομήσει λογικά την θρησκευτική αγωγή των παιδιών και των εφήβων» (Π.Σ. σελ 21), φθάνοντας στο σημείο να αποκαλεί τον Θεάνθρωπο Χριστό «ως δάσκαλο, συνοδοιπόρο και οδηγό» (Π.Σ. σελ 48) και ταυτόχρονα να Τον παραλληλίζει σαν ισότιμο με τους « μεγάλους δασκάλους θρησκειών του κόσμου: Μωάμεθ, Κομφούκιο, και Βούδα» (Π.Σ. σελ 48), υποβιβάζοντάς Τον στην συνείδηση των μαθητών σε έναν απλώς μεγάλο άνθρωπο και όχι τον Σωτήρα του κόσμου. Είναι επίσης απαράδεκτο να συγχύζει τους μαθητές στο θέμα του νοήματος της αγιότητας και να θεωρεί ως Αγίους ανθρώπους, όπως το « Μωάμεθ, Κομφούκιο, Βούδα, Βισνού (Κρίσνα), Δαλάϊ Λάμα, Γκάντι και πολλά άλλα πρόσωπα ιστορικά και μυθικά» (Π.Σ. σελ 57). 
  5. Είναι παραλογισμός σε μία περίοδο που η χώρα μας υποφέρει από την φοβερή οικονομική κρίση, η οποία έχει ως κύριο αίτιο την βαθειά πνευματική κρίση (έκπτωση ηθικών αξιών, υποτίμηση του θεσμού της οικογενείας, απαξίωση της πνευματικής και εθνικής ιδιοπροσωπείας μας, διαφθορά κλπ ) να επιχειρείται η εξάλειψη από τις συνειδήσεις των παιδιών μας της τελευταίας και μοναδικής ελπίδας που είναι η πίστη στον Θεάνθρωπο Χριστό ως Σωτήρα του κόσμου. 
  6. Είναι ορατός «διά γυμνού οφθαλμού» ο μή ομολογούμενος απώτερος στόχος του Π.Σ., να προκαλέσει δηλαδή τέλεια σύγχυση στο νου των μαθητών, ώστε τελικά να μην αναγνωρίζουν την ορθόδοξη πίστη ως την μόνη σωτήρια για τον άνθρωπο αποκαλυμμένη αλήθεια και έτσι να οδηγηθούν στην Πανθρησκεία της «Νέας Εποχής ». Αυτό θα είναι η πραγματοποίηση του ονείρου της θεοσοφίστριας Αλίκης – Άννας Μπέϊλυ, όπως διατυπώνεται στο βιβλίο της «Τα προβλήματα της ανθρωπότητας» (Κεφ στ΄ «Το πρόβλημα των εκκλησιών», σελ 206) : «…Ανατέλλει η ημέρα κατά την οποίαν, όλαι αι θρησκείαι θα θεωρούνται ως προερχόμεναι από μίαν μεγάλην πνευματικήν πηγήν · όλα θα θεωρούνται ότι αποτελούν εν τω συνόλω των την ενιαίαν ρίζαν, από την οποίαν είναι αναπόφευκτον να προβάλλει η καθολική παγκόσμιος θρησκεία.»!!! 
Εξοχώτατε κ. Πρωθυπουργέ! 

Επειδή πιστεύουμε ότι Εσείς προσωπικώς δεν επιθυμείτε να συμβάλλετε σε μία τέτοιου είδους εξέλιξη, παρακαλούμε θερμότατα, παρά τον τεράστιο φόρτο των υποχρεώσεών Σας, να επιληφθείτε προσωπικώς ώστε να μην εφαρμοστεί το καταστροφικό για την μαθητιώσα νεολαία πρόγραμμα σπουδών για το Μάθημα των Θρησκευτικών. Άς ακουστεί επιτέλους και η γνώμη της Εκκλησίας επί του θέματος, αφού και ο Νόμος 590/ 1977 (Φ.Ε.Κ. 146/τ.Α! 31-5-1977) άρθρο 9 § ε΄ ορίζει ότι η Διαρκής Ιερά Σύνοδος «Παρακολουθεί το δογματικόν περιεχόμενον των διά τα Σχολεία της Στοιχειώδους και Μέσης Εκπαιδεύσεως προοριζομένων διδακτικών βιβλίων του Μαθήματος των Θρησκευτικών.» 

Ευελπιστούντες για την άμεση ανταπόκριση Σας διατελούμε με ιδιαίτερη τιμή και ευχές. 

Για το Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Σελλής 

Κοινοποίηση: 

Κύριο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και διά Βίου Μάθησης. 

Η απάντηση του Υπουργείου Παιδείας


Δεν υπάρχουν σχόλια: